Analyseren van de klantfeedback

Nu je weet hoe je klantfeedback kunt interpreteren gaan we in op hoe je een analyse kunt maken van de resultaten. Doorgaans analyseer je de klantresultaten aan de hand van een aantal controlevragen.

Is de klant enthousiast?

Belangrijk is om te identificeren of de klant enthousiast is, tevreden of ontevreden over product, dienst of organisatie. Dit bepaalt hoe je de feedback gaat opvolgen en welke informatie je daarvoor nodig hebt.

Waarom?

De tweede vraag is de achterliggende vraag waarom deze klant dan enthousiast, tevreden of ontevreden is. Dit bepaalt het onderwerp waarover je het gaat hebben in de opvolging van de feedback.

Wat kan beter?

De derde vraag is het meest essentieel voor de organisatie, namelijk wat kan er beter. Het is goed om in de gedachte te houden dat je samen met de klant antwoord gaat geven op de vraag hoe het beter kan, voor nu is wat beter kan voldoende.

Tijd voor de toets

Doe de toets en test wat je deze module hebt geleerd.