Succesvol aan de slag met klantfeedback

Hoe waardevol zou het voor jou organisatie zijn om te weten hoe een klant de dienstverlening ervaart? Hoe waardevol zou het voor jou zijn om te weten hoe je een klant nog meer aan je kan binden? Veel organisaties halen om deze redenen feedback op bij hun klanten.

Het ophalen van klantfeedback is een eerste stap, maar er succesvol mee aan de slag gaan vereist gerichte inspanning. Hoe ga je om met de opvolging van klantfeedback? En hoe zorg je ervoor dat het onderdeel wordt van de dagelijkse routine zonder dat je er veel extra tijd in moet stoppen?

Het trainingsprogramma “Customer feedback specialist” vormt een essentiële stap in de succesvolle opvolging van klantfeedback. Dit trainingsprogramma geeft handvatten om klantfeedback gericht op te volgen. Sterker nog door het volgen van dit trainingsprogramma is het opvolgen van klantfeedback niet meer weg te denken uit jouw succesvolle manier van werken.

Voor wie is dit trainingsprogramma bedoeld?

Dit trainingsprogramma is bedoeld voor iedereen die succesvol klantfeedback wil opvolgen op basis van de NPS® methodiek. Het maakt daarin niet uit welk systeem of platform voor het NPS® onderzoek wordt gebruikt zolang je maar enthousiast bent over het opvolgen van feedback. En waarom zou je niet enthousiast zijn als je weet wat het je oplevert?

Dit levert het je op:

  • Het kunnen verbeteren van de klantklantbeleving.
  • Input voor het verbeteren van producten, procedures en processen van de organisatie
  • Het versterken van de relatie met je klanten.
  • Behoud van klanten die anders waren weggegaan.
  • Creëren van positieve geluiden over de organisatie in de markt
  • Vergroten van enthousiasme waardoor je nieuwe klanten aantrekt.

Dit doen we door te:

  1. Leren wat klantfeedback je oplevert.
  2. Leren hoe je van theorie tot feedback komt volgens de NPS-methodiek.
  3. Leren analyseren van klantfeedback.
  4. Leren opvolgen van klantfeedback.
  5. Delen van tips over hoe je in je gesprek gaat over klantfeedback.

Iedere module begint met een korte animatie waarin wordt aangegeven wat de leerdoelen zijn en het onderwerp is van de module. Aan het eind van iedere module beantwoord je een aantal vragen voordat je verder kunt met de volgende module. De e-learning wordt afgesloten met een examen. Wanneer je het examen met goed gevolg hebt afgerond ontvang je het certificaat “customer feedback specialist.”